מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "יש מגמת ירידה במחירים"

שטח נדלני No Comments on מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "יש מגמת ירידה במחירים"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן שוחח עם עו"ד נתנאל לאופר בתוכנית 'שטח נדל"ני' והתייחס למצב שוק הבינוי: "בשנה האחרונה אנחנו רואים שינוי במגמה וירידה במחירי הדיור. כדי להמשיך את המגמה חייבים להגדיל את ההיצע". על מצוקת הפועלים: "במסגרת החלטות הממשלה הסכר נפרץ עם 300 עובדים מהודו שינחתו השבוע בארץ. בחודש הקרוב יבואו עוד 20,000 עובדים וכך נוריד את הסכנה למחירי הדיור"

21:14
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on למחרת התאונה; בן גביר תוקף: "באולפנים היו חוגגים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יהודה מורגנשטרן – מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, התראיין בתוכנית 'שטח נדל"ני' עם עו"ד נתנאל לאופר: "בשביל לראות את שוק הנדל"ן בעוד שנה מהיום – אנחנו צריכים להסתכל אחורה. לפני עשור ראינו שיווקים של 30,000 יח"ד. בתקופת כחלון הגיעו בשיא ל-50,000 שיווקים. החל משנת 2020 ראינו הכפלה במספר. בשנה האחרונה אנחנו רואים שינוי במגמה וירידה במחירי הדיור"

"כדי להמשיך את המגמה חייבים להגדיל את ההיצע. יש צורך במספר מסוים של יחידות דיור בשנה. בערך 80,000 בשנה ועוד פער של בערך 120,00 יח"ד מהשנים האחרונות. כשהמדינה מוכרת קרקע יש שני מרכיבים. קודם כל יש מחיר פיתוח שלא ניתן לתחרות. זה באזור ה-300,000 ש"ח. חוץ מזה יש ערך קרקע שזה שוק פתוח לתחרות. החלטנו להוריד את מחירי השומה בקרקעות המרכז, והשוק עושה את שלו, ההנחה שהמדינה נותנת ליזמים תגיע בסופו של דבר לאזרחים"

על מצוקת הפועלים: "במסגרת החלטות הממשלה הסכר נפרץ עם 300 עובדים מהודו שינחתו השבוע בארץ. בתחילת המלחמה הבנו שהדבר המרכזי זה ידיים עובדות. בלי זה לא יהיו התחלות בנייה. בחודש הקרוב יבואו עוד 20,000 עובדים וכך נוריד את הסכנה למחירי הדיור".

האזינו



0 תגובות